Just for member Exclusive profile
 
HomePortalFacebookblogspotFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Jul 05, 2009 6:23 am

1. Jenis limau
Contohnya seperti oren, lemon, limau nipis dan limau barli.
Kamu
cenderung kepada warna-warna cerah dan gemarkan sesuatu yang mencabar.
Rakan-rakan kamu pula gemar merujuk sesuatu perkara mahupun masalah
kepada kamu. Ini kerana kamu sendiri mempunyai kemampuan dan kebolehan
yang unik sehingga rakan-rakan kamu yakin dengan nasihat dan pandangan
kamu itu. Orang luar sukar untuk menilai dan mengenal diri kamu yang
sebenarnya. Mungkin mereka boleh mengenali kamu dengan lebih rapat,
namun ia memakan masa yang agak lama. Kadangkala kamu hanya peruntukan
masa yang singkat untuk bersendiri. Kamu gemar berehat dan bersendiri
hanya untuk tempoh seketika. Rakan kamu akan berasa senang dan tenang
bila meluangkan masa dengan kamu. Kamu tergolong antara individu yang
gemar bergembira dan menggunakan waktu yang terluang itu dengan sebaik
mungkin melakukan perkara-perkara yang menyeronokkan kamu.

2. Buah-buahan tropika
Contohnya seperti, pisang, betik, jambu, kiwi dan nanas.
Kamu
sukakan pengalaman-pengalaman yang baru. Kamu gemar mencuba pelbagai
jenis buah-buahan dengan pelbagai perisa sebanyak dan sekerap yang
boleh. Orang di sekeliling kamu selalu menghadapi masalah dengan kamu
kerana cara hidup kamu yang terlalu aktif. Kamu tidak sukakan sesuatu
yang melibatkan kesakitan pada emosi kamu. Kebiasaannya pasangan kamu
terdiri dari individu yang tenang berbanding kamu dan semestinya si dia
menerima diri kamu seadanya. Kamu gemar meluangkan masa dengan individu
yang sememangnya akrab dengan kamu. Teman-teman beranggapan diri kamu
seorang yang mudah didekati dan gemar berseronok. Hakikatnya kamu ada
pendirian yang tersendiri. kamu tidak suka menunjukkan perasaan sedih
pada orang sekeliling. Simbol kamu itu melambangkan kamu seorang yang
suka mengambil berat dan gemar berseronok.

3. Jenis Buah Ladang
Contohnya seperti epal dan pear.
Kata
kunci di sini ialah kekuatan. Kamu bukan sahaja kuat pada diri sendiri
tetapi kamu juga mampu menjadi tunjang kekuatan oleh individu yang
berada di sekeliling kamu. Ini kerana kamu bijak membebaskan diri kamu
dari tekanan hidup dan kamu sendiri tidak mudah mengalah. Sikap
pentingkan diri sendiri tidak terkandung dalam keperibadian diri mu.
Kamu juga lebih cenderung berdiri atas kaki sendiri, kamu tidak
bergantung harapan kepada individu lain untuk hidup. Ramai yang
beranggapan kamu adalah seorang yang berpengetahuan luas dan itulah
hakikatnya. Kamu gemar mencari ilmu dan berusaha melakukan sesuatu yang
terbaik dalam kehidupan kamu berdasarkan pengetahuan yang kamu miliki
itu. Kejayaan pasti menyebelahi kamu dalam setiap perkara yang kamu
lakukan.

4. Jenis tembikai
Contohnya seperti tembikai dan tembikai susu.
Seorang
yang murah hati dan gemar menghulurkan bantuan bagi yang memerlukan.
Bagi diri kamu, wujudnya kepuasan apabila kamu berjaya membantu orang
lain. Kamu berhati-hati dalam memilih tumbuhan-tumbuhan yang ingin
ditanam di sekitar tempat tinggal kamu. Kamu memiliki ramai teman
rapat, ini kerana kamu memiliki keperibadian yang romantik. Kamu
berusaha gigih bagi mengatasi kegagalan atau kekecewaan dalam hidup.
Kamu melambangkan diri kamu sebagai individu yang berhati-hati.

5. Buah-buahan jenis beri.
Contohnya seperti, blackberi, blueberi, strawberi, raspberi, cranberi, anggur dan tomato.
Kamu
gemarkan ‘party’ dan keseronokan. Kamu suka menggembirakan
orang lain. Kamu juga mudah mendapat teman baru kerana kamu adalah
seorang yang peramah. Kamu akan berusaha melakukan apa sahaja untuk
menjadikan sesiapa sahaja sebagai teman biarpun dengan cara yang agak
pelik. Kamu bercita rasa unik. Hinggakan makanan yang menjadi pilihan
kamu juga adalah terdiri daripada makanan-makanan yang berperasa lain
dari yang lain. Personaliti kamu sukar dinilai kerana wujudnya
kepelbagaian personaliti dalam diri kamu sendiri. Walau bagaimanapun,
keseluruhan personaliti itu saling berkait rapat dan sekali gus
menonjolkan diri kamu yang unik dan memiliki keistimewaan yang
tersendiri. Simbol kamu melambangkan kamu seorang yang berpersonaliti.

6. Jenis Kekacang
Contohnya seperti walnut, hazel, gajus dan lain-lain.
Kamu
ni ‘moody’ lah! Kadangkala mood kamu berubah-ubah tanpa
sebarang sebab. Ketegasan adalah lambang keperibadian diri kamu.
Sekiranya kamu yakin kamu berpihak di pihak yang benar, kamu pasti
berdegil dengan pendirian kamu itu. Orang yang berada di sekeliling
kamu juga akan sentiasa bersikap lebih berhati-hati kerana kedegilan
kamu itu. Dalam percintaan kamu adalah individu yang setia. Kamu
sanggup mengenepikan teman-teman kamu hanya kerana ingin meluangkan
masa bersama kekasih hati kamu. Untuk mengenali kamu, individu itu
perlu memperuntukkan waktu yang agak lama bagi memahami dan mengenali
kamu dengan lebih dekat. Walau bagaimanapun kesabaran dan kesungguhan
individu itu pasti akan berhasil juga akhirnya. Simbol kamu ini
membuktikan kamu adalah seorang yang berpendirian.

7. Buah-buahan jenis labu
Contohnya kundur.
Kamu
berpandangan jauh. Bagi diri kamu, wujudnya pelbagai perkara yang
berlaku di dunia ini dan segalagalanya melebihi dari apa yang mampu
manusia lihat. Kamu adalah individu yang sering berperasaan curiga.
Individu di sekeliling kamu seakan terkejut dengan Pengetahuan yang
kamu miliki. Boleh dikatakan setiap persoalan yang kamu mampu huraikan
akan menjadi satu kejutan terhadap teman-teman sekeliling mu.
Teman-teman kamu akan bergantung pada kamu dan sikap ambil berat kamu
itu pasti dihargai. Tekanan kerja yang kamu alami akan mendukacitakan
kamu, tetapi lama kelamaan semangat kamu akan kembali pulih malah kamu
lebih bersedia dalam menangani cabaran-cabaran mendatang. Kamu
cenderung pada warna-warna yang pelbagai. Kamu melambangkan diri kamu
seorang yang bersopan-santun dan memiliki hati yang lembut.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
yiEe
[EP] Expert
[EP] Expert


Male
Aries Cat
Number of posts : 570
Birthday : 1987-04-20
Age : 29
Location : papar,sabah
Hobbies : PlayiNk MusIc
Affiliation : muslim
Registration date : 2009-06-06

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Jul 05, 2009 1:07 pm

sya suka makan limau...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/eyi3esan
josebell
[EP] Master
[EP] Master


Male
Scorpio Goat
Number of posts : 879
Birthday : 1991-11-10
Age : 25
Location : tamparuli
Hobbies : online
Affiliation : sda
Registration date : 2009-03-10

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Mon Jul 06, 2009 12:30 am

saya tak suka makan buah.. jadi macam mana tu. hahahaha
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/josebell
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Mon Jul 06, 2009 8:36 am

jd ko bkan manusia la..

haha..

teda la..

gurau sja..

so pa la ko ska mkn?

sayur?
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Mon Jul 06, 2009 10:34 am

YIEE.

HAHHA.

BGUS TEW LIMAU.

JOSEBELL.

1ST TEM AKUE JMPA URG XSUKA MKN BUAH.

HAHAHA


VANESSA

KAW SKA MKN BUAH APA?

EHHEE

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
josebell
[EP] Master
[EP] Master


Male
Scorpio Goat
Number of posts : 879
Birthday : 1991-11-10
Age : 25
Location : tamparuli
Hobbies : online
Affiliation : sda
Registration date : 2009-03-10

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Tue Jul 07, 2009 12:47 am

vanessa wrote:
jd ko bkan manusia la..

haha..

teda la..

gurau sja..

so pa la ko ska mkn?

sayur?
saya suka daging ja..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/josebell
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Tue Jul 07, 2009 8:14 am

ndak juga ko gemuk mkn daging jak..

emolovesucs : aku ska pear..(: tp kdg2 aku mkan buah nie ikut mood jua..
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Tue Jul 07, 2009 10:30 am

JOSEBELL

CIAT JUAK KAW MKN DAGING JAX?

HAHAHAHA

VANESSA

UIKS.

BGUS KAO NEH.

KUAT.

EHHHE

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Tue Jul 07, 2009 10:32 am

hehe...

kuat (kononya) hahah!
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
josebell
[EP] Master
[EP] Master


Male
Scorpio Goat
Number of posts : 879
Birthday : 1991-11-10
Age : 25
Location : tamparuli
Hobbies : online
Affiliation : sda
Registration date : 2009-03-10

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Wed Jul 08, 2009 2:06 am

sihat sentiasa bah walaupun daging ja saya makan...
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/josebell
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Wed Jul 08, 2009 8:20 am

iya ka?

ko ada p tnya doktor ka?
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Fri Jul 10, 2009 11:10 am

WOOW,
EBAK JUAK KAW NEH JOSEBELL

HAHAHA

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sat Jul 11, 2009 2:49 am

DIA MMG HABAT TUE(:
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
applePINK
[EP] Whiz
[EP] Whiz


Female
Capricorn Dog
Number of posts : 1851
Birthday : 1995-01-14
Age : 21
Location : ld bh nie . x)
Hobbies : take a pixxa :] SINGING
Affiliation : muslim
Registration date : 2009-03-11

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sat Jul 18, 2009 1:09 pm

yeah . aq suka apple .
hehe . :}
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/appleluvsome1
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Tue Aug 04, 2009 10:32 pm

haha..ptt la nick name apple jga(:
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Wed Aug 05, 2009 7:22 am

hahahahhaa.

btul3.

sokong3.


suka btul dea ma apple.

hahahaa

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Wed Aug 05, 2009 9:15 am

ranel ska mkn buah ape?
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
ThefT
[EP] Elite
[EP] Elite


Male
Capricorn Pig
Number of posts : 2344
Birthday : 1995-12-27
Age : 20
Location : Sabbah...bah@NaKaDnA$
Hobbies : Stay PAGAN,Sehati bedansa,Surfing,Tidur,SmS
Affiliation : MusliM@IslaM
Registration date : 2009-04-24

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Thu Aug 06, 2009 3:48 am

+Sa ska mkn anggur...ish2
+c'jose ndak jgk tkanan darah
+tggi kar kuat mkn daging....
+Cik Ratu tu plak ska mkn buah ape???

Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/lordofthedarkness
poptevee89
Promoter
Promoter


Male
Sagittarius Snake
Number of posts : 598
Birthday : 1989-12-08
Age : 27
Location : kota kinabalu
Hobbies : sibuk urusan masa depan..
Affiliation : muslim
Registration date : 2009-06-25

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Thu Aug 06, 2009 9:38 am

helloo..sa ska mamam buah jenis limau..hihihi...
Back to top Go down
View user profile http://hideaki.89@hotmail.com
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sat Aug 08, 2009 6:24 am

honeydew n strawberry.

hehehee

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
Mizie
Administrator
Administrator


Male
Taurus Horse
Number of posts : 839
Birthday : 1990-05-09
Age : 26
Location : C:/WINDOWS/system32/autovirus.js
Hobbies : explore our new things
Affiliation : Wht do u want???
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sat Aug 08, 2009 6:48 am

aku suka mkn buah-buahan..cmna tu,,suma la kan sama aku..hehehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/prgrmpc90
RANEL
VIP Member
VIP Member


Female
Leo Dog
Number of posts : 579
Birthday : 1994-08-08
Age : 22
Location : Tawau
Hobbies : Online :D
Affiliation : Islam
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Aug 09, 2009 1:12 am

eyar larh tew kly abg kue.

hahahhaa

_________________
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/viruschyentha
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Aug 09, 2009 11:25 am

hehe..
jenis limai ka addi?
jd addi ska mkan mkanan masam?
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
applePINK
[EP] Whiz
[EP] Whiz


Female
Capricorn Dog
Number of posts : 1851
Birthday : 1995-01-14
Age : 21
Location : ld bh nie . x)
Hobbies : take a pixxa :] SINGING
Affiliation : muslim
Registration date : 2009-03-11

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Aug 30, 2009 4:20 am

limai ?
ap tue ?
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/appleluvsome1
vanessa
VIP Member
VIP Member


Female
Capricorn Snake
Number of posts : 3113
Birthday : 1990-01-01
Age : 26
Location : sarawak
Hobbies : swim
Affiliation : kristian
Registration date : 2009-03-17

PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Sun Aug 30, 2009 7:41 am

limau bha..slh type..
Back to top Go down
View user profile http://vanessa_gurl@live.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN   Today at 3:11 pm

Back to top Go down
 
Kenali DIRI anda melalui BUAH-BUAHAN KEGEMARAN
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» logo citra diri
» Cara memasukan foto melalui upload Photobucket
» Data diri anggota Indofishclub

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Exclusive Profile[Facebook] :: Exclusive cafe :: Off Topic-
Jump to: